onsdag 4. november 2009

Valgets kvaler

Vi har fått tilbud fra Saltdalshytta angående vinduene som ble levert umalt. Vi kan velge mellom

1. de kommer å skifter vinduene,
2. de leier en maler til å male alle vinduene,
3. vi maler vinduene og får x antall kroner fra dem.

Det er 12 vindu i forskjellige størrelser og 1 verandadør. Det sier seg selv at det er en hel jobb og alt må jo males minst to strøk.
Egentlig ønsker vi nok at vinduene blir byttet men det er mye arbeid. Vinduene må bæres fram til hytta og de som blir byttet må jo også bæres til vei. I tillegg må det fraktes stilas inn til hytta igjen. Vi (min mann) er litt skeptisk til om det blir like tett om vi bytter vinduene, de som er i nå ble jo satt i elementene på fabrikken. Hva trur dere?

7 kommentarer:

  1. Jeg tror jeg ville fått en maler til å komme å malt vinduene. Enkelt og greit, og resultatet skal jo bli bra når noen proffe gjør det.. Og blir de det ikke kan man jo alltids klage;)
    Lykke til...

    SvarSlett
  2. Ferdigmalte vinduer bruker en ny type miljømaling som er som en magnet for sotpartikler (heksesot).
    Få derfor en maler til å male dem i god gammeldags oljemaling. Det sitter godt, og trekker ikke til seg sotpartikler.
    Lukter litt et par dager, men så går det over.

    Jeg malte mine ferdigmalte med et strøk oljemaling for å unngå problemet.

    SvarSlett
  3. Hei

    Dere bør velge alt.nr 1 (blir mye finere resultat) Odin

    SvarSlett
  4. Hei!

    Jeg ville gått for alternativ med maler som gjør jobben. Dessuten ville jeg ha forhandlet om litt mer for bryderiet og bedt om at de også malte ferdig listene og karmene rundt vinduene (om dere skal ha de malt). Da slipper dere stykke spikerslag som det blir med ferdigmalte leveranser.

    SvarSlett
  5. Alternativ 1 ville jeg valgt. Når vinduene kommer ferdigmalte er de malt før glasset settes inn. Dere må forutsette at leverandøren som har levert feil sørger for å få levert dette uten kostnad for dere og også sørger for stillas. Det er vel leverandøren som skal bytte dem og det er i deres interesse å ha et stillas tilgjengelig.

    SvarSlett
  6. La en maler gjøre jobben, tror det vil bli veldig bra. Ville vært mer bekymret for panel og listverk hvis alle vinduer skal ut og inn.

    SvarSlett
  7. Heisann
    Litt av en jobb dere har påtatt dere, å bygge en hytte. men så blir den FLOTT!!!! Men det er rare navn på stedene dere har valgt å være, hi hi
    Ønsker deg en god helg, og lykke til videre med hytta!

    SvarSlett